ویژگی های یک اسباب بازی خوب

والدین باید بدانند که نوع بازی و اسباب بازی که در اختیار کودک خود قرار می‌دهند، به طور مستقیم بر روی رشد ذهنی و افزایش مهارت‌های جسمی او تأثیر دارد، درنتیجه باید در انتخاب و خرید اسباب بازی خوب برای او، حساسیت بیشتری را به خرج دهند.

همچنین بازی کردن موجب پرورش فکری، جسمی و اجتماعی کودک می‌شود زیرا که بازی راهی برای نشان دادن احساسات کودک بوده و استرس‌ها و فشارهای عصبی او در حین بازی تخلیه خواهد شد. همین امر سبب کسب ورزیدگی در برابر مشکلات زندگی آینده او می‌شود. به نوعی می‌توان گفت بازی، تلاش کودک برای کنار آمدن با محیط بوده و از این طریق دنیا درک می‌کند.

ویژگی های یک اسباب بازی خوب

دانستن ویژگی‌های یک اسباب بازی مناسب و سازگار با روحیات کودک، از جمله مهم‌ترین نکاتی است که والدین باید در کنار تأمین نیازهای ضروری کودک خود، به آن توجه کافی داشته باشند.

متناسب بودن با سن، جنس، توانمندی‌های جسمی و ذهنی و علایق از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک اسباب بازی مناسب است. کودک از زمان کودکی تا بزرگسالی، می‌تواند اسباب بازی‌های مخصوص خود را انتخاب کرده و داشته باشد.

مهم‌ترین ویژگی یک اسباب بازی خوب، تناسب است.

متناسب بودن با سن، جنس، توانمندی‌های جسمی و ذهنی و علایق از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک اسباب بازی مناسب است. از زمان کودکی تا بزرگسالی، می‌تواند اسباب بازی‌های مخصوص خود را انتخاب کرده و داشته باشد. حتی در نوزادی نیز نوزادان اسباب بازی‌های مخصوص به آن‌ها وجود دارد مانند جغجغه و آویزهای بالای تخت و گهواره. بعد از گذشت چندماه، کودک قادر است کمی حرکت کند، اشیا را لمس کند، آن‌ها را تکان داده و پرت کند، همه این موارد در تقویت حواس پنجگانه و قدرت تجزیه و تحلیل او موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

X