خرید اسباب بازی برای پسران

پدرها و مادرها نهایت تلاش خود را برای کنترل محیط رشد فرزندان خود به کار می‌گیرند، این امر می‌تواند از انتخاب اسباب بازی‌ تا انتخاب مدرسه مناسب، متغیر باشد. اسباب بازی، بدون شک یکی از عوامل مهم مؤثر بر رشد ذهنی و روانی کودک است و در انتخاب آن باید آگاهانه عمل نمود.
ایمنی اسباب بازی‌های خریداری شده برای کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در صدر عوامل مورد توجه والدین، هنگام خرید اسباب بازی قرار می‌گیرد. اسباب بازی برای فرزندان باید جنبه آموزشی داشته باشد و قدرت خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله را در آن‌ها پرورش دهد. برای کودکان در سنین مختلف باید اسباب بازی‌های مناسب همان سن خریداری شود. ملاحظات جنسیتی نیز، هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان باید در نظر گرفته شود و متناسب با شرایط فیزیکی، روانی و روحیات کودکان برای آن‌ها اسباب بازی تهیه شود. در این مقاله، قصد داریم اسباب بازی‌های مناسب برای پسران را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم دغدغه خرید اسباب بازی برای پسران خود را دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

از جمله مهم‌ترین عواملی که برای خرید اسباب بازی برای پسران و دختران باید در نظر گرفته شود؛ ملاحظات ایمنی، آموزشی، سنی و جنسیتی است.

خرید اسباب بازی برای پسران

نتایج پژوهش‌های روانشناختی روی کودکان نشان می‌دهد که ترجیحات دختران و پسران در انتخاب و استفاده از اسباب بازی‌ها تا حدی متفاوت است. بخشی از این تفاوت در ترجیحات، غریزی است و بخشی نیز ناشی از تفاوت در روحیات و ویژگی‌های فیزیکی و روانی آن‌هاست. در ادامه به ارائه فهرستی از اسباب بازی‌های مناسب برای پسران می‌پردازیم.

 لگو و ساختنی

استفاده از این نوع اسباب بازی برای پسران، علاوه بر رشد قدرت تمرکز آن‌ها، به توسعه مهارت‌های حرکتی و هماهنگی حرکت دست و چشم آن‌ها کمک می‌کند. هنگام بازی با اسباب بازی‌های ساختنی، کودک یاد می‌گیرد که برای حل هر مسئله‌ای باید یک نقطه شروع در نظر بگیرد و با دقت و تمرکز و آزمون و خطا، گام‌های بعدی را بردارد تا به نقطه پایان برسد. او در می‌یابد که میان نقطه شروع و نقطه پایان مسئله، راه حل‌های متعددی وجود دارد و وی باید به تنهایی بتواند با تکیه بر مهارت‌های ذهنی و تمرکز خود، راه حل مناسب را پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

X