انتخاب لباس برای کودکان

پارچه های لباس کودک

پارچه های لباس کودک مانند لباس بزرگسالان انواع زیادی دارند که برای موقعیت ها و فصل های مختلف کاربردهای متنوعی دارند. زمانی که دارای یک فرزند کوچک باشید دوست دارید که لباس های قشنگ و مد روز را برای او بخرید. لباس های زیادی وجود دارد که می توانید برای بچه ها تهیه کنید، لباس خواب، لباس های گلدوزی شده، بلوز، شلوار، دامن های کوچک، شلوارک و… . برای دوختن این لباس ها پارچه های مختلفی استفاده می شود که کیفیت های متفاوتی دارند و حتما شما می خواهید این پارچه ها را بشناسید تا بهترین آن را انتخاب کنید. ما در این مقاله به توضیح کیفیت های مختلفی از پارچه های لباس بچه می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا برای بچه ها خرید مطمئنی داشته باشید.

باید آن را پشت سر بگذارند.

اولین و مهم ترین نکته هنگام انتخاب پارچه لباس بچه این است که نرم و لطیف باشد و پوست بدن را تحریک نکند. برای یک نوزاد تازه متولد شده باید لباسی را تهیه کنید تا بند ناف بریده شده آنها را اذیت نکند.

برای نوزادان بزرگتر راحتی و امنیت لباس مهم تر است و همچنین نباید برای کودک چسبنده، ضخیم یا لغزنده باشد طوری که برای تنفس کودک مشکل ایجاد کند. پارچه لباس بچه باید در برابر شست و شوی مداوم مقاومت کند و همچنین پس از بازی کردن یا چندین بار پوشیدن خراب نشود. این نکات را همیشه باید به یاد داشته باشید. قبل از اینکه سراغ خرید لباس فرزندان خود بروید، بهتر است که پارچه های لباس بچه (چه دخترانه  چه پسرانه) را خوب بشناسید و بدانید که چه پارچه ای مناسب کدام مدل از لباس ها است. یافتن پارچه لباس بچه یکی از موانع اساسی است که مادران باید آن را پشت سر بگذارند.

پارچه نخ پنبه ای

معمولا اولین انتخاب از بین پارچه های لباس کودک نخ پنبه است. معیارهایی که در بالاتر اشاره شد مانند راحتی و تنفس آسان همگی در مورد پارچه نخی پنبه ای صدق می کند. پنبه ساخته شده به صورت ارگانیک نیز حتی در بالای آن قرار دارد زیرا در یک محیط کاملا دوست دار محیط زیست و بدون هیچ یک از مواد شیمیایی ساخته می شود. لباس هایی که با نخ پنبه دوخته شده اند را می توانید در هر زمانی که دوست دارید به فرزندتان بپوشانید، بدون آنکه مشکلی برای آنها به وجود آید. پارچه های پنبه ای با نخ طبیعی ساخته می شوند و از این لحاظ راحت هستند و برای بچه ها هیچ حساسیتی را ایجاد نمی کنند.

مراقبت و شستشو پارچه لباس بچه با جنس نخی

پارچه های نخی بسیار متنوع هستند و می توان در هر مدل و طرحی از آنها استفاده کرد، برای همین هر پدر و مادری اگر بخواهد کاربردی خرید کند بدیهی است که همیشه چند دست لباس نخی در کمد فرزندش دارد. اما این لباس های به درد بخور و راحت را چگونه نگهداری می کنید؟ نخ پنبه از بین صدها پارچه لباس بچه از جمله گزینه هایی است که نیازی به مراقبت خاص ندارند. اما برای شستشو چند نکته مهم وجود دارد که عمر پارچه لباس بچه شما را زیاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

X